كتاب «دیپلماسی عمومی و رسانه»، تازهترین اثر محسن سوهانی، نویسنده، استاد دانشگاه و پژوهشگر میانرشتهای علوم انسانی توسط انتشارات طراحان تین منتشر شد.
این كتاب با رویكردی نو، به بررسی كاربست دیپلماسی عمومی در رسانههای برونمرزی میپردازد و میكوشد نقش رسانه را در تقویت ارتباطات میانفرهنگی، ارتقای تصویر بینالمللی كشورها و تأثیرگذاری بر افكار عمومی جهانی تحلیل و تبیین كند.
سوهانی در این اثر، با بهرهگیری از نمونههای عینی و ارائه چارچوبهای نظری و كاربردی، جایگاه رسانههای برونمرزی را بهعنوان یكی از ابزارهای كلیدی دیپلماسی عمومی معرفی میكند. او بر این باور است كه در عصر ارتباطات، سیاست خارجی بدون بهرهگیری از ظرفیت رسانههای فراملی، فاقد كارایی و تأثیرگذاری لازم خواهد بود.
كتاب «دیپلماسی عمومی و رسانه» میتواند منبعی مفید و كاربردی برای پژوهشگران، مدیران رسانهای، فعالان حوزه روابط بینالملل و دانشجویان رشتههای علوم ارتباطات و علوم سیاسی باشد.